הזכות והחובה לחנך

למה אנו מחנכים? אישיותו של האדם מתעצבת ומושפעת מהערכים וההתנהגויות שנספגו מההורים, מהבית, מהמחנכים בבית הספר ומהסביבה. שלב ההתבגרות אצל בני הנוער הוא שלב של עיצוב וגיבוש זהות, שלב של מעבר מילדות ותלות מוחלטת בהורים לשלב של בגרות  ויצירת זהות עצמאית מגובשת. זהו שלב של...

אמון

יש בך נשמה גדולה עמדת הנפש הבסיסית בעבודה עם נוער היא של אמון ואהבה. המשמעות של אמון היא הכרה בנשמה הגדולה, ביסוד הטוב הטמון בכל אחד ואחד. עמדה כזו לא מתפעלת מהצורה בה אנחנו פוגשים את הנוער, היא יודעת שהכל זה כיסויים, ובאמת בפנים הכל זהב טהור. משל לגחלת עמומה מכוסה...

אהבה

  אהבה = קשר אמון ואהבה הולכים ביחד כי: אם אמרנו שמשמעותו של האמון הוא ההכרה ש"יש בך נשמה גדולה" משמעותה של אהבה היא הקרנה של הזדהות וחיבור עם אותה נשמה הגדולה: את/ה יקר/ה לי, אני מרגיש/ה שייכות אליך, אכפת לי ממך, את/ה חשוב לי וכו'... אהבה שלא תלויה בדבר, לא מותנית...

גבולות

בדיקה של גבולות היא חלק מהמשחק של מתבגרים -הם הולכים על הקצה, בוחנים את החוקים ואת הערכים ומנסים לגבש את עמדתם על החיים בהתאם לתגובות המבוגרים. כשנמצאים על שפת צוק - אם יש מעקה, יש בטחון ואפשר להתקרב עד הקצה. כך גם בשדה החינוכי, ללא גבולות מרגישים חסרי בטחון ולא...